1 st. Race cylinder som av vissa anses som den bäst avvägda cylindern när det gäller bra motorkaraktär.
Packningssats 70 cc 45 mm.
1 st. Högkompressions topplock 45 mm. från RDG deras senaste och bästa version med squissband och i topp finnish.
1 st. Komplett effektavgassystem inkl. packning.
1 st. Högkvalitets kolv med 4 st. boost kanaler komplett med kolvbult , knaster och en special kolvring som tål mycket höga varv.
1 st. Komplett förgasar kit 15 mm. bättre i kvalitét. innehållande förgasare,insug , luftfilter
Detta går att välja direkt vid information här på sidan.
2 st. Framdrev 15 kuggar + 16 kuggar. Obs. detta drev 16 kuggar är inte så lätt att få tag på i Sverige men är alldeles ypperligt ihop med detta kit .man slipper ev. att byta bakdrev direkt för att komma rätt med drevningen.
1 st. Topplocksmutterkit i kromad mässing med en gäng längd på ca 15 mm. även detta är en bra sak jag tycker är bra pga. av att du får en tät och bra kompression i mellan cylinder och toppen.
Även ett tändningskit med tändhatt och tändstift märke NGK .
Till sist vill jag bara tillägga att denna cylinder ihop med högkompressions topplocket och med en avgas duration på ca. 160 grader anses av många vara den perfekt timade cylindern vad det gäller brett effekt register från botten draget kombinerat ihop med mellan registret och topp registret den har sin maximala effekt vid ca. 8000 varv och kan dras till ca. 10500 varv med ett bra effekt avgassysten och en hyfsad förgasare.
Detta cylinderkit passar givetvis till alla Puchar men vid montage på fläktkylda motorer måste motorblocket vid cylinderfoten tas upp till 48,5 mm i diameter.